Jobba hos oss

Hos oss kan du arbeta som förskollärare, barnskötare och ateljérista. I Skärgårdsskolornas organisation leds skolorna och förskolorna av en rektor tillika förskolechef, biträdande rektor och en intendent

Skugglek. Foto: Sonia Hernandez

Förskolan ligger i en kulturbyggd med hav och natur alldeles intill. Varierad terräng och närheten till skogen inspirerar till rörelselek och undersökande av djur och natur. Natur och miljö har en framträdande roll i den pedagogiska verksamheten och vi vill förmedla och förankra ett miljötänkande hos varje barn, att lära sig att ta hand om och uppskatta naturen.

Förskolan har en avdelning och antalet barn kan variera. Förskolan samverkar med skola och fritidshem som finns i samma byggnad. Som medarbetare på Ornö förskola blir du en viktig länk i ett litet team. Här finns utrymme för flexibilitet och stora möjligheter för dig som vill ta ansvar. Skärgårdsskolorna arbetar för att varje enhet ska vara självbärande så långt som möjligt.

På förskolan hålls pedagogiska forum då medarbetarna diskuterar pedagogiska frågor. Områdets fyra förskolor samverkar och arbetar med intern fortbildning en gång i månaden. Som ny medarbetare har du möjlighet att delta i introduktionsutbildning och en fortsättning för djupare kunskaper om vårt arbetssätt. När du arbetar på en förskola i Haninge kommun innebär det att du ingår i ett nätverk för utveckling av alla Haninges förskolor.

Vi arbetar systematiskt med arbetsmiljön vid våra förskolor utifrån nära samtal med chef, på arbetsplatsträff och i medarbetarsamtal. Årligen genomförs arbetsplatsundersökning för att följa utveckling och ytterligare förbättra arbetsmiljön för våra medarbetare.

Senast uppdaterad: 27 februari 2019