Vår förskola

Vår förskola ligger på södra skärgårdens största ö, Ornö. Här tar vi emot barn i åldrarna 1–5 år.

Barn leker med vatten. Foto: Olof Holdar

Förskolan ligger i en kulturbyggd med hav och natur alldeles intill. Varierad terräng och närheten till skogen inspirerar till rörelselek och undersökande av djur och natur. Natur och miljö har en framträdande roll i den pedagogiska verksamheten och vi vill förmedla och förankra ett miljötänkande hos varje barn, att lära sig att ta hand om och uppskatta naturen.

Ornö förskola bildar Skärgårdens förskolor tillsammans med Dalarö, Muskö och Utö förskolor.

Senast uppdaterad: 12 april 2023